Между два свята

Renault Koleos

Текст: Иля Селиктар

RENAULT ЛАНСИРА НАЙ-НОВИЯТ СИ И УНИКАЛЕН ЗА МАРКАТА МОДЕЛ KOLEOS ПОД ЛОЗУНГА „4X4 ОТВЪН, RENAULT ОТВЪТРЕ”. ЧЕ ТОЗИ СЛОГАН ОТГОВАРЯ НА ИСТИНАТА, СЕ ПОТВЪРДИ НА ТРИДНЕВНИЯ ТЕСТДРАЙВ, СЛУЧИЛ СЕ ПО ЧУКАРИТЕ И БЕЗВОДНИТЕ ПУЩИНАЦИ ОКОЛО ДРЕВНИЯ МАРОКАНСКИ ГРАДФЕС – ИДЕАЛНА СЦЕНА ЗА СУРОВО ИЗПИТАНИЕ В СТИЛ ХАРД ОФРОУД ЗА НАПЪЛНО НЕТИПИЧНИЯ ДОСЕГА ЗА RENAULT КЛАС.

На българския пазар Renault Koleos ще се предлага само във вариант с четири задвижващи колела.2.5-литровата бензинова версия и 2-литровата дизелова (175 к.с.) ще са комбинирани с 6-степеннамеханична предавателна кутия. Вторият двулитров дизел (150 к.с.) ще бъде с 6-степенна автоматична трансмисия.

Французите наджапаха смело в непознатите за тях води с компактния си SUV, възникнал в резултат от сътрудничеството с побратимената компания Nissan. Новото попълнение в гамата на френската марка е първото в историята на компанията, което още с лансирането си на пазара ще се предлага във вариант със система за задвижване на четирите колела. Генерираният от двигателя въртящ момент се разпределя автоматично между предните и задните колела, в зависимост от пътните условия и сцеплението на гумите. При нормални условия задвижващи са предните колела, а при необходимост до 50% от въртящия момент може да бъде подаден към задните. Системата за разпределение е наречена All mode 4×4-i, дело е на Nissan и беше представена за първи път при новото поколение на модела X-Trail на японската марка. От техническа гледна точка Koleos има доста неща от по-големия по размер всъдеход на Nissan – например в окачването и задвижването. Предното окачване е тип Макферсън, задното е многора- менно. За допълнителна сигурност новото всъдеходно Renault разполага и със системите за подпомагане на тръгване по наклон и спускане. Koleos не е нито малък, нито голям – при дължина 4520 и междуосие от 2690 мм, той попада точно в нишата между японските си братовчеди – Nissan Qashqai и X-Trail. В основата му лежи платформата С на алианса Renault-Nissan, а донор на задното мултилинк окачване, електронноуправляемия съединител в задвижването на задните колела и бензиновия двигател е Nissan X-Trail.

Всъдеходът Koleos носи типичната за Renault физиономия, а в задницата пък се набиват на очи обемните стоп светлини и сравнително полегатият заден капак. Френските дизайнери отдават първостепенно значение на интериора – в салона доминират плавни линии и обли форми, а светлите апликации от алуминий създават изискана атмосфера. За комфорта на пътуване допринасят също панорамният покрив и двузоновият климатроник, който поддържа умерена температура. Нивото на шума пък е снижено с помощта на пяна, запълваща кухините в каросерията и специално шумоизолиращо челно стъкло. Renault Koleos обаче не е типичен паркетен джип – дори по геометричната си проходимост той е в челните места на класа си – просветът достига 206 мм (188 мм за дизеловия вариант), а автомобилът свободно и леко може да бъде ползван за офроуд. Задната врата е разделена на две части хоризонтално – горната се вдига нагоре, долната пада надолу, удължава пода на багажника и понася натоварване от цели 200 кг. В петместната си конфигурация полезният обем на багажника е 450 л и 1380 л при сгъната задна седалка, без да се броят 28-те литра на нишите под пода, и безбройните джобчета и отсеци за дреболии с обща вместимост над 40 л.

Реклами

Етикети: ,

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s


%d блогъра харесват това: