Албуми

Текст: Панайот Савов – Панов

LADYTRON

Velocifero

Когато българката Мира Аройо заформя с останалите членове електро-поп бандата Ladytron през1999, идеята им е за нещо ново, което да запълни съответна ниша на пазара. Учудващо, но десетина години по-късно четвъртият им албум все още носи част от тази новаторска енергия. Velocifero не изненадва с кой знае какви крайности, но все пак е достатъчно безкомпромисен, за да те грабне – поне в началото с изпятото на български Black Car. След това – когато човек сметне, че еуфорията вече отминава, се среща с Kletva. Да, същата Клетва на Щурците, облечена към пролетта на 2008 в меланхолични електро-поп дрехи, звучи, меко казано, странно,но несъмнено ще извиква физиономия на умиление и носталгия у всеки българин.
Nettwerk

WEEZER

The Red Album

След отсъствие от около две години квартета от Калифорния изглежда малко или много отегчен, уморен и донякъде узрял. Иначе първият сингъл Pork & Beans (в който по някое време групата
се бъзика с Тимбаленд) вече удари класациите като свежо океанско течение. Песните този път са по-бавни и по-дълги от обикновено и изобилстват със своеобразни експерименти като размяна на музикални инструменти между членовете на групата, маршово пеене и писане на текстове от цялата банда (а не само от фронтмена Ривърс Куомо, както досега). Като цяло червеният албум е спокоен и неангажиращ – идеален за почивка от всичко наоколо.
Universal/ Вирджиния рекърдс

MADONNA

Hard Candy

Мадона по всякакъв начин се старае да излъже себе си – отказва да приеме първите две цифри от ЕГН-то си (съответно 5 и 8) и след периодите на концептуални електронни забежки, американската
поп жрица опита да се върнекъм агресивната сексуалност, с чиято помощ проби навремето (изразът “hard candy” често се интерпретира като полов член в състояние на ерекция). Иначе бийтовете в
диска дължим главно на изтъркания до скука Тимбаленд, но най-големият проблем е, че Мадона звучи като всяка една аренби старлетка, която е молила някога Тимбаленд и Фарел да й напишат хит.
А някога Мадж създаваше тенденции, не ги следваше.
Warner/ Орфей мюзик

ESTELLE

Shine

Няма начин да не си гледал поне веднъж видеото към пилотния сингъл от Shine Wait A Minute (Just A Touch) или видеото към American Boy, където на Фанта Естел Суори партнира Канйе Уест. Е,дойде времето да се запознаеш в общи линии и с целия албум на британската аренд би дива. Shine е едва вторият й диск и наистина блести както с нейния глас, така и с участието на Cee-Lo (от Gnarls Barkley) и Джон Леджънд. Албумът е уникална смесица от нео соул, реге и хип-хоп, която в едни моменти звучи като Лорин Хил от времето й с The Fugees, а в други – като лека препратка към вечната Ерика Баду.
Atlantic/ Орфей мюзик

JAMIE LIDELL

Jim

Преди години Джейми се славеше с това, че имитира различни инструменти с гласа си, записва ги на отделни тракове и пее върху така създадения музикален съпровод. Тази техника му отреди заслужено прозвището на човек оркестър. У Джейми обаче се породи рядко срещана тенденция – от отявлен
електронен музикант той се превърна в брилянтен соул певец. Всеки негов следващ албум стои все по-далеч от експерименталните му корени и Jim не е изключение. Един истински емоционален комплект от 10 парчета, който нагледно показва какво точно се случва, когато истински артист реши да разкрива чувствената страна на душата си.
Warp

Реклами

Етикети:

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s


%d блогъра харесват това: