Виж кой говори

Детство мое

Детство мое

Текст: Ирина Маринова

Снимки: Тодор Цветков за Ангел Коцев студио

Не знам дали си гледал филма Тя е толкова прекрасна, но там героят на Шон Пен има един монолог, в който, както само той може, изговаря следното: “Защо вместо да остаряваме, с всеки изминал ден да не се подмладяваме. Така никога няма да знаем какво ни очаква. Ще преживяв аме само нови, непознати неща и емоции, които никога преди това не сме изпитвали.” Не знам дали това е по-добрият вариант да изживеем живота си, но определено светът през очите на децата е по-интересен и шарен от този, който виждаме ние. Затова не губи искрата на любопитството от детския си поглед и колкото и да остарееш, не забравяй, че в теб живее един Питър Пан, който може да лети, ако поиска, защото няманевъзможни неща.

Ние, врабчетата

Врабчета е детска вокално-театрална формация, която играе чудното представление Чудо нечувано, чудо невиждано в Младежкия театър. Сега обаче хлапетата няма да пеят и танцуват, а ще отговарят на въпросите:

1    Ще празнуваш ли 1 юни?
2    Коя е най-голямата ти мечта?
3    Ако беше президент, или всемогъщ магьосник, какво щеше да промениш?

Аделина, 12
1 Не знам, честно казано. Има няколко варианта – с приятели, с мама и татко, или и двете. Ще видим
2 Да стана актриса.
3 Да няма кучета по улиците.

Вилислава

Вилислава, 9 и половина
1 Ще празнувам. Най-обичам с мама и татко на ресторант.
2 Да стана русалка, защото са много хубави.
3 Цялата държава да стане кралство и аз да съм принцеса.

Катрин

Катрин, почти 12
1 Обикновено се разхождаме в парка, но не получавам подаръци. Дано тази година е различно.
2 Да стана учен-химик.
3 Ако бях президент, щях да разруша всички стари сгради и да направя нови.

Боян

Боян, 10
1 Ще празнувам, ще бъда солист на концерт на Врабчетата.
2 Да стана състезател по плуване
3 Винаги, когато колите минават с висока скорост, полицаите да ги спират и да проверяват дали са пили.

Савина

Савина, 13
1 Да, ще обикалям по магазините с мама.
2 Да мога да летя, защото много ме мързи и винаги искам да стигна по-бързо.
3 Вместо президент да има крал и кралица и цялата държава да се напълни с приказни същества и те да се разпореждат.

Вилислава

Калина, почти 9
1 Да, ще празнуваме – отиваме да се почерпим, после ми подаряват подаръци. Тази година ще поискам едни много вкусни бонбони.
2 Да стана оперна певица. Да имам много пари и да живея в Лондон. Тук също е хубаво, но нещо е странно. Нещо ме кара да отида там. Никога не съм ходила, обаче искам.
3 Щях да заповядам на кмета всички да почистват след себе си и да няма боклуци.

Деси (с червено-рижа коса, която пропускаме.)

Аделина

Гери, 12
1 Едва ли ще празнувам. Но може с приятелка да отида на сладкарница.
2 Да обиколя света. Или хората да са анимационни герои. Примерно аз щях да съм с брекети, като Шарън Скобата и щях да имам вълшебни способности и да съм облечена в розово.
3 Щях да направя България да заповядва на САЩ и на другите държави. И да имаме униформи в училище – и момчетата, и момичетата – в розово.

Александра, 11
1 Не го празнувам, направо да дават подаръците и край, хехе.
2 Да имам мои двойници – един за училище, един за работа, а аз – да си почивам.
3 Да махна всички боклуци, да въведа закони, който лъже, краде и пуши – в затвора!

Иво, 9
1 Ще си играя сигурно, нямам идея от сега дали ще празнувам случайно.
2 Да имам куче хъски.
3 Бих забранил изсичането на дървета.

Етикети:

Вашият коментар